‘Als zussen delen wij het aanjagers-DNA dat nodig is om onze klanten te helpen stappen te zetten.’
Het is vandaag Nationale Broer en Zus-dag. Dé aanleiding om in gesprek te gaan met de zussen binnen het team van BrandForceOne: Ellen en Kim.
Hoe lang werken jullie al samen?
Ellen: ‘We werken sinds voorjaar 2020 samen onder de vlag van BrandForceOne. We begeleiden onze klanten bij het professionaliseren van hun marketing. Ik doe strategie en branding, Kim activatiemarketing en new business.’
‘We delen dezelfde normen en waarden’
Hoe is jullie samenwerking tot stand gekomen?
Ellen: ‘Ik zocht iemand die de strategieën die ik voor klanten ontwikkel versneld omzet in commercieel resultaat, zodat ze snel return of investment hebben. Dat is precies waar Kim supergoed in is. Op basis van de commerciële doelstellingen zet Kim o.a. (online) marketingcampagnes en brandpartnerships op en jaagt zij de naamsbekendheid en conversie aan.’
Kim: ‘Ik heb altijd in de bladenwereld gewerkt en de laatste jaren als manager bij een online luxe platform. Toen ik besloot voor mezelf te beginnen ben ik gaan freelancen bij een bedrijf uit mijn netwerk. Ellen werkte met BrandForceOne voor verschillende opdrachtgevers op strategisch niveau, waaronder een prachtig luxe online bad- en bedlinnen merk. Daar ben ik als aanjager van de activatiemarketing gestart.’
Wat maakt jullie zo’n goed team?
Ellen: ‘Juist omdat we zo verschillend zijn vullen we elkaar goed aan in het werk. Ik ben van de lange lijnen en procesmatig ingesteld. Kim is een doener die wil scoren en gaat voor resultaat. Voor goede marketing heb je beide nodig.’
Kim: ‘We hebben dezelfde normen en waarden. We stellen hoge eisen aan ons eigen werk en aan het werk van anderen. Als de strategie strak staat, kan ik van daaruit makkelijk en snel activeren en resultaten boeken. Ik hoef er niet nog een plasje over te doen, want ik weet dat dat goed zit.’
Zijn er ook uitdagingen in jullie samenwerking?
Kim: ‘Tegen mijn zus flap ik er misschien sneller iets uit dan tegen een ander, waar je toch meer op je woorden let. Maar eigenlijk is dat niet echt een uitdaging. Alhoewel, het blijft natuurlijk wel mijn oudere zus:).’ Ellen lachend: ‘Ik denk dat we soms misschien wel te lief willen zijn voor elkaar en daarom iets juist minder direct zeggen.’
Waarom zouden bedrijven voor jullie moeten kiezen?
Ellen: ‘Als je de boel echt in beweging wilt brengen, dan moet je bij ons zijn. Dat aanjagers-DNA is ons als dochters uit een ondernemersgezin met de paplepel ingegoten. Maar ook de grote betrokkenheid die we voelen bij onze klanten en focus op het grotere geheel. Het gaat ons niet om ons. Daarmee maken wij het verschil.’
Kim vult aan: Ik denk dat je een totaaloplossing krijgt. Een strateeg en iemand die de activatie doet, die dezelfde taal spreken dat is gewoon enorm efficiënt en effectief.’ Ellen: ‘Klopt. Wij hoeven geen tijd en energie te steken in het begrijpen van elkaar. Al onze energie is voor onze klanten!’
Wat maakt het werken als zussen zo speciaal?
Ellen: ‘We hebben gewoon heel veel lol samen en delen dezelfde levensenergie en humor. Samenwerken is dus dubbel plezier.’ Kim uit volle borst: ‘Daar sluit ik me volledig bij aan!’
——-
Over Ellen – Oprichter van BrandForceOne Ellen is gespecialiseerd in positionering, branding en PR. Ellen begeleidt klanten bij het vormen en vastleggen van hun visie en strategie. Tevens begeleidt Ellen directies bij sensitieve alignment vraagstukken en managementteams bij strategie-implementatie. Haar filosofie: ‘Een heldere koers leidt tot het waarmaken van ambities. Dat begint bij weten wie je bent en waar je naartoe wilt.’
Over Kim – Kim heeft een track-record als business developper en activatiemarketeer o.a. opgebouwd bij JAN Magazine, online luxury platform Designer Vintage en LINDA. Kim bouwt op een hoogwaardig netwerk in medialand en het luxury-segment en is gespecialiseerd in de ontwikkeling van omni-channel marketingstrategieën en het opzetten van brandpartnerships. Haar motto: ‘There is always a way!’